Thursday, August 13, 2009

So ..... amateur

Hari ini aku tak berapa selesa sikit, kepala rasa berat, berdenyut saja dari pagi lagi. Mungkin sebab dah 3-4 hari asyik kena angin laut kot, ditambah pulak dengan cuaca yang cukup panas. Kena sindrom pra-malam jumaat kot.

Hari ini ada tugasan sikit, praktikkan apa yang dipelajari untuk buat poster pelancongan dan gambar. Memandangkan badan kurang sihat maka aku ambik jalan mudah saja.Buat yang senang.

Untuk gambar poster ni, aku snap saja gambar pemandangan belakang hotel ni, kemudian masukkan sikit teks dan logo yang dicipta menggunakan software illustrator.Tak ada sangat manipulasi teknik-teknik photoshop.Janji siap.


Ini gambar klasik yang aku masukkan pokok kelapak.


Badan manusia muncul dari dalam tanah kat Putrajaya.

Ini khas untuk petaijunior, tiga bertarung dengan nexus kat Tasik Putrajaya.Tapi yang peliknya taro yang putus kepala.
Melihat kepada hasil kerja ni, confirm aku ni masih sangat,sangat,sangat amatur dalam penggunaan photoshop.Tapi tak apa, aku akan cuba untuk meningkatkan kemahiran aku dengan memperbanyakkan latihan.
Esok balik yea,esok balik yea.

No comments: