Wednesday, August 5, 2009

Lease your body,,, baby

Industri pengiklanan terutamanya di barat dah memasuki era baru.Di sebalik media-media pengiklanan yang konvensional (tv, radio dll) mereka di sana mula meneroka media-media pengiklanan yang baru dan moden. Persaingan iklan yang sengit dalam media-media utama mendorong pemasar mencari media-media baru bagi mendapatkan perhatian pengguna.

(gambar hiasan)
Salah satu media pengiklanan alternatif yang boleh digunakan ialah "body advertisement".Iklan dicetak di bahagian tubuh badan manusia menggunakan "temporary tatoo". Apabila individu tadi masuk dalam kumpulan manusia yang ramai iklan di badan tadi akan expose kepada targetted audiences.

(Gambar hiasan)
Biasanya individu yang terpilih untuk aktiviti pengiklanan badan mestilah mempunyai daya penarik yang tinggi. Terus terang aku katakan pompuan mempunyai potensi yang lebih besar dalam industri pengiklanan badan ini. Manusia samada lelaki ataupun perempuan lebih mudah memberi perhatian kepada pompuan.Bahagian tertentu dibadan pompuan samada diletakkan iklan atau pun tak ada iklan, memang akan di pandang orang. Tanpa iklan pun kekadang ada yang terbeliak bijik mata, inikan pula kalau ada iklan Minyak Cap Kapak, Serbuk Kunyit Adabi, biskut mentega Hong Guan, biskut kacang Hong Guan, biskut lemak Hong Guan, Kopi Janda, Cornetto, KFC dan MacD terlekat kat situ.

Mamat dua orang kat atas ini aku rasa kontrak mereka dah ditamatkan.Sebabnya daya penarik kurang.Apa kelas tenung tengkuk jantan .Kesampaian iklan yang rendah akan menyebabkan "cost per thousand" menjadi tinggi.
Ini bukab pengiklanan tangan...ini nak kena tangan

Dua gambar ini bukanlah pengiklanan badan. Ini menjahanamkan badan namanya.Tak ada nilai artistik pun.

No comments: