Wednesday, July 1, 2009

Terima kasih ultraman

Selain ketagih hotel, petaijunior juga suka main dengan duit syiling.Kadang-kadang disusunnya duit syiling tersebut.Bila ditanya buat apa, dia jawab " buat jalan dan buat kabel elektrik".Tak faham pulak aku kaitannya dengan kabel elektrik.Inilah yang dinamakan imaginasi kanak-kanak.Habis bersepah duit syiling aku. Tapi aku tak kisah sangat kerana bagi aku bermain adalah pekerjaan kanak-kanak.Penting untuk perkembangan minda,emosi dan sosial.


Duit syiling yang terselit di bawah karpet.

Duit syiling berterabur atas tikar buluh.

Kat dalam telinga pun kadang-kadang ada.
Balik Perlis hari tu aku dapat satu idea macam mana nak settlekan masaelah ini. Aku belikan dia tabung Ultraman.Aku cakap kat dia kalau kita masukkan syiling dalam tabung ultraman, dia akan membesar dan powernya bertambah. Ini bukan tipu tapi psikologi.
Tabung Ultraman berdiri gagah.
Sekarang masaelah ini dah settle.Tapi masalah baru pulak muncul .Semua duit syiling lenyap,macam lenyapnya semua raksaksa yang berlawan dengan ultraman.Sekarang ni syiling nak bayar tol,beli air kat watershop semuanya dah tak ada.Alahai ultraman.................


No comments: