Saturday, July 11, 2009

Jam versus jem

Sabtu 11/7/2009 jam 6.00 petang.

Tak ada kerja cari kerja.Mungkin ungkapan ini sesuai dengan apa yang terjadi kat aku petang ni.Pukul 6 petang bersama-sama dengan petaiyah dan petaijunior, kami menuju ke Port Dickson untuk collect balik laptop yang siap dibaiki.Jalan jam teruk.Dari simpang Taman Intan Perdana ke bulatan berdekatan dengan Kolej Kejururawatan tu mengambil masa hampir 1 jam.Mengelegak hati aku, panas dan nak marah.Bukan marahkan jam, tapi marahkan pemandu Malaysia yang tidak beretika, memotong dari kiri. Apa nak jadi dengan mentaliti orang kita ni.

Kesesakan yang teruk, petaijunior siap tidur lagi dalam keta.

Rupa-rupanya inilah penyebab kesesakan jalan di Teluk Kemang.Acara PD triatlon/maraton.Betul ke sebutan aku ni.


Tengok mamat tu, maintain saja lariannya.Gaya macam nak menang saja.


Balik ke rumah malam tu aku redakan tension aku terhadap jam dengan jem strawberry.Kena dua keping roti disapu jem strawberry campur dengan mentega, sejuk le sikit hati perut.
Jem oh jem.


Ta

No comments: