Thursday, May 28, 2009

Janda pun jadi le............(episod 3)

Salam ....

Janda dekat vs janda jauh

2 janda yang dekat dengan aku

1. Maksu aku Cupiah - dah 14 -15 tahun menjanda.Husband meninggal selepas dia lahirkan anak yang kedua.Penyakitnya misteri. Maksu aku ni isteri kedua arwah husband dia. Bila husband meninggal adalah tanah sekangkang dinasor ditinggalkan. Jadilah rebutan anak-anak first wife, adik-adik yang lain.Maklum le manusia.Jangan kata sekangkang dinasor, kalau namanya harta sekangkang nyamuk pun nak berebut juga.

Dekat kampung aku maksu aku ni cukup popular.Dialah usahawan,ketua wanita cawangan, setiausaha JKKK, penyelia JASA, pengurus pelbagai jenis kutu, kutu kain batik, kutu cucur, kutu kain pelekat, kutu duit.Kutu babi tak ada la maksu aku uruskan.Pendek kata sibuk le.

Cukup tabah membesarkan dua orang anak perempuannya yang meningkat dewasa. Syabas cupiah.

2. Kopi Janda - promote sikit , sekali sekali kena kopi janda ni berapi le juga.

Janda yang jauh dengan aku

1. Janda Baik - memang le jauh, tempat ni di Pahang, aku kat Negeri Sembilan.Aku pun takpernah sampai situ. Cuma pernah dengar cita ada satu ex-menteri tu jatuh helikopter kat situ, tapi selamat.Panjang umur.

No comments: