Wednesday, April 21, 2010

Manisnya konvo bila...............

Minggu ini minggu konvokesyen politeknik port dickson yang ke 19.Seumur hidup aku dah 2 kali aku menghadiri konvokesyen.Pertama konvo ITM tahun 92 dulu, kemudian konvo UUM 1997.

Konvo kali ketiga, aku tak berapa minat nak hadir, sama seperti tak berminatnya aku dgn bidang pengajian yang ditawarkan.Aku kirim dekat bakal bini saja untuk ambik masters.

Jubah baru sekali dengan morta board, baru kelas.

Melihat gumbiranya para graduan PPD, aku terfikir balik....... bilakah konvokesyen menjadi events yang sangaaaaat manis.
Manisnya konvo bila.......
1. Dah dapat kerja - bukan lagi mengganggur. Baru seronok pegi konvo. Lebih2 lagi kalau dah boleh beli keta, seronok semacam saja.Kalau masih lagi mengganggur segan semacam le, nak pegi pun tak semangat.
2. Dah kawin, dah ada kekasih - baru seronok pegi konvo, lebih2 lagi kalau bakal mentua, adik ipar, tok sedara, kaum kerabat dia sama2 datang memeriahkan konvo kita.Kalau sorang2 tak ada feel le.
3. Tak payah beratur, tak payah rehearsal,tak payah bayar duit semua free... ha baru seronok.
4. Last sekali lagi best kalau tak payah belajar tapi boleh pegi konvo.Yahooooooo....dapat diploma.

No comments: