Friday, January 1, 2010

Pernahkah mimpi menjadi realiti

Mimpi adalah mainan tidur. Banyak yang dimimpikan tidak akan menjadi kenyataan. Mimpi akan hilang bersama dengan jaganya dari tidur.Tapi pernah tak mimpi menjadi kenyataan.Aku pernah. Korang macam mana?



Dulu masa baru lepas bersunat selalu mimpi ni datang.Mimpi ehem-ehem.Pesan Ustaz Hadi kat sekolah Syed Saffi dulu, kalau mimpi ni datang, basah, esok kena mandi hadas.Ni masuk kategori mimpi best.Selalu pulak tu mimpi ni datang. Kadang-kadang risau jugak, kot-kot mak aku syak sesuatu waktu nak basuk kain pelekat ataupun seluar tidur.Mimpi ni jadi kenyataan berbelas tahun kemudian. Sekarang mimpi ni dan pupus. Tak tahu kemana menghilang.



Kemudian aku pernah mimpi bapa aku sakit. Waktu tu aku tahun 3 kat ITM perlis. 2 atau 3 hari lepas tu memang betul bapa aku sakit. Terpijak kaca lampu kalimatang, berlaku keracunan darah. Kejang seluruh otot, organ penting spt jantung tidak berfungsi. Doktor terpaksa bius untuk elakkan kerosakkan saraf kesan daripada sawan.Sebulan dirawat di hospital, dan berbulan lagi sesi fisiotheraphy, bapa aku pulih dan sihat hingga kini.



Kategori-kategori mimpi:



1. Mimpi di siang hari - tak mungkin jadi kenyataan, angan-angan saja.




Dalam mimpi saja boleh miliki kapal layar ni.



2. Mimpi yang tak sudah - asyik bermimpi saja nak tangkap satu, entah bila.




Mimpi keta ni asyik bertandang saja.


3. Bantal masing-masing, tapi mimpi sama - impian yang sama untuk anak dan bapa dia, tapi sayang mak dia tak ada pulak mimpi ni.


Sama taste dengan abah dia.Anak bapak.

No comments: