Wednesday, October 7, 2009

Berserinya laman orang

Semenjak dua menjak ni aku asyik sungguh dengar radio Sinar. Bukan Linda Onn yang jadi puncanya, Abby Fana lagilah bukan. Tapi aku terpikat dengan lagu-lagu 90an dan 80an yang dimainkan disamping keletah SY.

Petang tadi aku dengar lagu Aisyah, apa ka nama tajuknya tak berapa ingat. Tapi antara liriknya " entah mengapa mataku ini, laman orang nampak berseri, laman sendiri berwarna warni, tak bererti..........................................."

Dalam hidup ni situasi yang dilagukan itu memang berlaku. Kita asyik menilai kebahagian orang lain, kesenangan orang lain, kejayaan orang lain hingga kita lupakan kebahagian,kesenangan dan kejayaan yang kita sendiri miliki.

Lihat kebaikkan bini orang, lupa kebaikkan bini sendiri.Tengok kecantikkan bini muda orang terlupa kecantikkan bini muda sendiri.

Tengok gantengnya laki orang lupa gantengnya laki sendiri. Tengok baikknya madu orang terlupa baikknya madu sendiri.

Begitulah sikap kita. Sukar untuk bersyukur, redha dan menghargai dengan apa yang kita sendiri miliki. Kenapa ye?.

Ooops sorry.Aku sebenarnya nak ceritakan laman rumah yang aku idamkan, inginkan suatu hari nanti.Insyaallah.


Aku nak laman yang macam ni. Cantik.


Yang ni pun cantik, ada dangau tempat berehat.

Ni pun cantik, ada kolam lagi. boleh bela ikan, penyu, berudu dll.


Tapi buat masa ni, hanya lanskap macam ni yang aku mampu buat. Tu pun payah nak maintain.

2 comments:

alladiin said...

wei.. dulu hang kutuk wa sb dgr sinar.. hang kata, sinar tuk org yg retro jek.. lu dgr klfm.. hehe..kompom, lu pun dah jadi retro..

Petai Muda said...

skrg dah jatuh cinta le bro,lebih-lebih lagi salih yaakob tu, best betul.