Thursday, October 14, 2010

Megatrends poooliiiii........

Last week aku sempat breakfast di pasar telok kemang, makan nasi lemak sambal sotong......nasik lemak paling sedap di Malaysia....better than nasi lemak antarabangsa.

Waktu aku sampai ada le sekumpulan teman2 sekerja tengah sarapan sambil rancak berbual. Topiknya ....... aku sibuk, kau pun sibuk. Aku pun curi2 dengaq apa yang dibualkan.

Kata si A (nama samaran) " aku sibuk le sekarang ni......bla....bla....sibuk.....sibuk...bla....bla "

Balas si B " aku lagi sibuk ....bla....bla...lagi sibuk.......lagi sibuk.....bla...bla.".

Melopong si A mendengar kesibukan si A.

Menyampuk pula si C " aku lagi,lagi dan lagi sibuk.....bla...bla....dan lagi, lagi dan lagi sibuk ....bla...bla "

Terpancut keluar taik telinga si A dan si B mendengar kesibukkan si C.

Tapi betulkah depa tu sibuk sampai tahap tu.Betulkah kita kat pooooliiiii ni sibuk sangat2.
Waktu aku dah berangkat balik ketiga-tiga teman ni masih lagi rancak mempamerkan kesibukkan masing.Bagi aku yang betul2 sibuk waktu tu hanyalah makcik yng jual nasi lemak, pekerja buat canai, bihun sup dan mee kari. Depa ni memang sibuk, yang lain tu menyibuk aja.
Inilah megatrends kat pooooliiiiii sekarang ni, semua orang sibuk atau mengaku sibuk atau buat2 sibuk.Ha...yang mana satu.

Sapa2 yang nak rasa sibuk dalam erti kata yang sebenarnya,,cuba ambil cuti tanpa gaji 3 bulan, pi keja kat swasta.Kemudian baru kita bandingkan.

Aku pun sibuk juga, sibuk bercuti kalau tak sibuk sangat bekerja.

Sibuk bermadi manda di swiming pool.


Sibuk berehat kat resort,,plantation resort hot spring sg kelah.


No comments: